“Pazara Girmek Benim İçin Ne Kadar Mümkün?”

“Yeni pazarlara girmek için ne kadar bütçe ayırmalıyız?“

“Rakiplerimiz yıllık bütçelerinin yüzde 10’unu ayırdı.”

“Biz de mi aynısını yapmalıyız?“

“Oradaki pazarımızın büyüklüğünü nasıl bileceğiz?“

Bunlar, küresel pazarlara açılmak isteyen müşterimizin sorularından sadece birkaçı. Biz, küçük bütçeler ve tam isabetli adımlarla yurt dışına açılmanın mümkün olduğuna inanıyoruz. CPC’nin küresel ağdaki deneyimini ve bağlantılarını, yeni teknolojilere hakimiyetini ve günümüzde dijital ortamda müşterilere ulaşmanın kolaylığını en verimli şekilde kullanarak büyük yatırımlara gerek duymadan müşterilerimiz ile birlikte yeni pazarları inceliyor, pazara girme konusunda çeşitli opsiyonlar hazırlıyoruz.

Örnek olarak; İç pazarda başarılı bir mutfak ürünleri üreticisi Almanya’da kendine yer arıyor. Şirketin CEO‘su; “Kaliteli ürünlerimiz ve doğru fiyat politikamızla kendi pazarımızda lider olduk. Yurt dışına çıkmak için yıllardır önce küçük çabalar sonra da ciddi adımlar denediysek bile Almanya pazarında bir türlü istediğimiz gibi çalışamıyoruz. Bize nasıl yardım edebilirsiniz?“
Öncelikle şirketin kurumsal kimliği, ürün paleti, organizasyonel yapısı, güçlü ve zayıf yönleri analiz edildi. Ardından da toplam üç aşamadan oluşan proje tablosu çizildi:

 

  1. Hedef pazardaki CPC Network‘ünde bulunan, Almanya pazarına girmek isteyen müşterimiz ile aynı veya ona yakın sektörlerdeki büyük şirketlerin yöneticileri ile tam gün atölye çalışması yaparak şirketin ve hangi ürünlerinin Almanya pazarında şans bulabileceğini değerlendirildi.

  2. İlk adımda çıkan sonuçlara göre ikinci adımda hem konvansiyonel hem de teknolojik araştırma metotları kullanılarak bu ürünler için pazarın büyüklüğü belirlendi.

 

  1. Son aşama olarak da pazara giriş stratejisi, somut bir hareket planı ve sorumlu ekip oluşturuldu. Bütün aşamalar eksiksiz olarak ve planlanan zamanda hayata geçirildiğinde, müşterimiz tahmin ettiğinin çok altında bir bütçe ile Almanya pazarına girmeyi başardı.