Değişim Yönetimi Nedir?
Değişim yönetimi süreçlerin, organizasyon yapılarının, bilişim teknolojileri sistemlerinin, stratejilerin, değerlerin tanıtılması ve değiştirilmesiyle ilgili tüm görevleri, önlemleri ve faaliyetleri içerir.
Değişim durdurulamaz, ancak başarıyla yönetilebilir. Değişim yönetimi tam olarak bununla ilgilidir: Bir şirketin veya organizasyonun süreçleri, yapıları, sistemleri, stratejileri, değerleri ve davranışları, yeni, değişen piyasa koşullarına uyarlanır ve hizalanır.
Ancak uyum, kanıtlanmış bir değişim süreci yardımıyla gerçekleşirse, değişimden etkilenen insanlar (yöneticiler, çalışanlar, hissedarlar vb.) kendilerini dışlanmış hissetmeyecekler, değişimi kendileri için bir başarı ve bir fayda olarak algılayacaklardır.
Değişim Yönetimi İçin Ortak Durumlar Nelerdir?
Değişim Yönetimi İçin Ortak Durumlar Nelerdir?
Değişim yönetimi için şu anda en yaygın tetikleyiciler ve durumlar şunları içerir:
- İş süreçlerinin dijitalleştirilmesi
- Çevik organizasyon yapılarının tanıtılması
- Organizasyon ve iş süreçlerinin optimizasyonu
- Personel yeniden yapılandırması
- İş stratejilerini ayarlama
- Değişen çalışan beklentileri
- Küresel kullanıma sunma
- Atik proje yönetimi
- Yeni bilişim teknolojileri sistemlerinin tanıtımı
- Maliyet baskısı

Değişim Yönetiminin Hedefleri Nelerdir?
Her değişim önleminin temel amacı, her zaman insan davranışını kalıcı olarak değiştirmektir. Buna duyulan ihtiyaç farklı nitelikte olabilir. Örneğin SAP S/4Hana gibi yeni bir bilişim teknolojileri sisteminin tanıtılmasından veya organizasyonun yeniden yapılandırılmasından kaynaklanabilir.
Değişim yönetimi, çalışanların değişime karşı olumlu bir tutum kazanmasını sağlamaya önemli bir katkı sağlamalıdır. Her şeyden önce, çalışanların hedeflenen değişim durumunda şirketin ihtiyaç duyduğu arzu edilen düşünce ve davranışa yönelmeye ihtiyaçları vardır. Yeni koşullara daha iyi uyan yeni davranış kalıplarını öğrenme istekliliğinin mümkün olduğunca yüksek olması için değişime dahil olmaları gerekir. Değişime aktif olarak katılma fırsatı verildiğinde, daha büyük bir bağlılık geliştirirler.
Değişim yönetimi, çalışanların değişime karşı olumlu bir tutum kazanmasını sağlamaya önemli bir katkı sağlamalıdır. Her şeyden önce, çalışanların hedeflenen değişim durumunda şirketin ihtiyaç duyduğu arzu edilen düşünce ve davranışa yönelmeye ihtiyaçları vardır. Yeni koşullara daha iyi uyan yeni davranış kalıplarını öğrenme istekliliğinin mümkün olduğunca yüksek olması için değişime dahil olmaları gerekir. Değişime aktif olarak katılma fırsatı verildiğinde, daha büyük bir bağlılık geliştirirler.
Değişim Yönetimini biz üstleniyoruz.
Bu konuda dünya şampiyonuyuz. *
“Değişimi deneme ve deneyimleme fikri, dünyadaki en güçlü değişim aracıdır.”
Mevcut ve yeni süreçleri adım adım ortaya çıkarıyor, belirsizlikleri ortadan kaldırıyor ve süreçleri optimize ediyoruz. Konferans Odası Simülasyonu ile süreç netliği sağlıyoruz çünkü biliyoruz ki belirsizlik faktörü kadar değişimin yolunda engel teşkil eden başka bir şey yoktur.
Ufukların genişlemesi için Gerçeklik Eğitimleri ile Gerçek nedir? Simülasyon nedir? Bu soru, Gerçeklik Eğitiminin katılımcılarının sanallığa daldığı ve yeni süreçleri, yöntemleri, iş birliği modellerini ve kültür değişimlerini test ettiği bir ortamda yanıtlıyoruz.
* Almanya’nın danışmanlık odaklı en önemli ve saygın araştırma ve değerlendirme enstitülerinden WGMB‘nin (Wissenschaftliche Gesellschaftfür Management und Beratung) yaptığı araştırmada, danışmanlık branşında global hizmet veren en büyük danışmanlık şirketleri arasında diğerlerine göre daha müşteri odaklı ve kaliteli hizmet veren şirketler değerlendiriliyor.
CPC, yarım yüzyıla yakın süredir yapılan ‘Değişim Yönetimi’ kategorisinde ödülü alabilen ilk ve tek danışmanlık şirketi oldu.